Valeo

Welcome to the Valeo Group

Please select your country

korporátní webové stránky

map
Scroll to see the Czech Republic website

Práce pro vývojové inženýry

Hledáme stejné nadšence jako jsme my!

Výzkumné a vývojové centrum v Praze se zabývá vývojem senzorů, softwaru a systémů pro autonomní auta, klimatizačních systémů a ovládacích panelů v interiéru. Naši inženýři vytváří technologie, které podporují mobilitu a zároveň dokáží respektovat životní prostředí. V současné době jsme zapojeni do více než 100 společných vývojových projektů s našimi sesterskými pobočkami ve Francii, Německu, Irsku, Japonsku či Jižní Koreji. V celosvětovém měřítku jsme hlavním centrem pro testování a systémovou validaci všech asistenčních a autonomních systémů pro celou skupinu Valeo. Součástí R&D centra je i testovací areál v Milovicích, který neustále rozšiřujeme, a flotila desítek testovacích aut, které můžete potkat nejen na polygonu, ale i v běžném provozu.

Mezi roky 2013 a 2017 se tým čítající aktuálně kolem 700 kolegů tak rozrostl, že jsme se přestěhovali do zbrusu nového, technologicky vyspělého centra v pražských Strašnicích. Zde se můžeme pochlubit nejen 8000 m² kancelářských ploch a 3000 m² mechanických, optických a elektrických laboratoří, HIL-test místností a testovacích hal v celkem třech budovách, ale i testovací plochou pro prototypová auta.

Areál je obohacen o sportovní hřiště, fitness místnost, venkovní posezení s grilem a mnoho dalších prvků pro zpříjemnění prostředí pro zaměstnance.

Kromě zajímavých profesních výzev, které s sebou nese práce na nových výrobcích pro elektromobily, pro asistenční systémy a pro autonomní auta, se snažíme poskytovat zaměstnancům i ty nejlepší podmínky pro jejich práci a rozvíjet talentované lidi na všech úrovních společnosti. Naši kolegové nejvíce oceňují šest týdnů dovolené a příspěvek na penzijní připojištění. Navíc se staráme o rovnováhu mezi pracovním a osobním životem i tím, že u většiny vývojářských profesí umožňujeme práci formou home office.

Blízko centra Prahy přímo u metra

Vývoj od myšlenky po výrobu

Testovací polygon v Milovicích

Technologie, na kterých pracujeme

Oddělení laseru

Laserový snímač Valeo ScaLa je špičkou současného vývoje autonomních aut. Jde o první sériově vyráběný laserový senzor, který se používá v sériových autech. Laser dokáže až na vzdálenost 150 metrů detekovat překážky na silnici a rozpoznat podle tvaru. Používá se hlavně pro fuknci nouzového brždění, adaptivního tempomatu či asistenci průjezdu zúženými úseky silnice či dálnice. Díky tomuto senzoru se některé automobilky mohou pochlubit autonomní jízdou úrovně 3.

Oddělení radaru

Radarové systémy jsou z technologií patřící pod asistenční systémy nejstarší. Radary se v autech nejčastěji používají na adaptivní tempomat, hlídaní mrtvého úhlu a nouzové brždění. Často jsou propojeny s další technologií, například kamerou, aby byly ještě spolehlivější. Dají se na nich ale najít i nové funkce jako asistent couvání z řady zaparkovaných aut či předpovídání nárazu zezadu s přípravou auta a pasažérů utažením pásů, narovnáním sedaček nebo přípravě airbagů.

Oddělení detekčních kamer

Přední detekční kamera je umístěna za předním sklem vozidla. Jejím úkolem je sledovat veškeré objekty před autem a rozpoznávat je. Jedná se o dopravní značky, chodce, cyklisty, další vozidla nebo zvěř. Může na ní být navázána funkce nouzového brždění, zobrazování dopravního značení na palubní desce nebo ovlivňování řízení podle dopravního značení.

Oddělení kamer

Do oddělení kamerových systémů (Driving Vision Systems) patří technologie, které spoléhají na kamery typu rybí oko. Stále se posouvá ve vývoji a přichází s dalšími využitími a vylepšenými obrazy. Mezi jejich technologie patří například náhrady zpětných zrcátek kamerami. Rozpoznávání překážek na silnici a zobrazení panoramatického obrazu prostoru kolem auta je pár funkcí z jejich širokého portfolia.

 

Oddělení ultrazvuku

Oddělení ultrazvukových systémů se podílí na různých typech parkovacích asistentů: od pouhého „pípání“ až po samoparkovací systémy. Spojuje se také s jinými odděleními, aby se funkce stále zdokonalovaly. Například parkování mezi objekty může být postaveno pouze na ultrazvukových senzorech, pokud ale potřebujeme parkovat „mezi čáry“, pak je potřeba kooperace s kamerami. V současné době vyvíjí další funkce, ve kterých se ultrazvuky mohou použít, například kontrola otevírání dveří či hlídaní mrtvého úhlu v menších rychlostech.

Oddělení déšťových senzorů

Technologie RLT senzoru v sobě skrývá mnoho funkcí, které nejsou tak zjevné na první pohled. Kromě spouštění a nastavování rychlosti a intenzity stírání stěračů, pracujeme také na regulaci světlometů podle venkovních podmínek (tunel, garáž, noc), na řízení klimatizace podle intenzity dopadu slunečního světla, abychom zajistili komfort v kabině, na základě vlhkosti v kabině spouštíme i automatické odmlžování a
dokážeme také ztmavovat a přisvětlovat head-up display podle obrazu, který je před řidičem na silnici.

Oddělení systémů a funkcí

Oddělení systémů a funkcí pracuje na vývoji nových uživatelských a bezpečnostních funkcí, nezávislých na pouze jedné technologii senzoru a na tzv. fúzi senzorů. Každý senzor má svoje přednosti a limity. Při zvyšující se autonomii aut je proto potřeba kombinovat více typů senzorů, aby si vzájemně pomáhaly a auto mělo k dispozici spolehlivou datovou mapu svého okolí.

Oddělení interiérových ovládacích panelů

Toto oddělení se zabývá vývojem, prototypováním a testováním ovládacích prvků v autě, jako například panely na ovládání klimatizace a infotainment systému, dotykové displeje nebo tlačítka s kapacitním senzorem. Nově se také podílí na vývoji interiérových kamer, které jsou základem pro ovládání infotainmentu pomocí gest nebo pro monitorování bdělosti řidiče.

Oddělení klimatizace a termálních systémů

Oddělení termálních systémů se zabývá vývojem klimatizačních jednotek a kompresorů klimatizace. S rozvojem hybridních a elektrických aut roste i složitost klimatizačního systému ve snaze snížit energetickou náročnost a tím zvýšit dojezd. Proto zde pracujeme na inovativních komponentech jako například elektricky poháněný kompresor klimatizace, vysokovoltážní topné těleso (PTC) nebo klimatizační jednotky s chladivem CO2. Od roku 2019 má toto oddělení k dispozici zbrusu nové testovací laboratoře včetně unikátní akustiské komory.

Valeo Praha Strašnice, letecký záběr
Testovací polygon v Milovicích
Valeo vývojové centrum, recepce
Prototypová laboratoř
Mechanická laboratoř
Venkovní sportoviště pro zaměstnance
Místnost pro fitness
Zasedací místnost
Kantýna

Proč je práce v R&D jedinečná a zajímavá, vám řeknou naši vývojáři.

Zaujala vás naše firma, ale nevíte, která pozice by vás nejvíce bavila?
Fungujeme podle tzv. V-modelu automobilového vývoje. Každá pozice má v procesu svoji roli. Najděte tu svoji.

Vše, co můžete získat za vaše úsilí

 

Dovolená
Můžete využít až 6 týdnů dovolené

Přímo v Praze
Naše R&D centrum je dobře dostupné přímo na metru Depo Hostivař

Připojištění
Po skončení zkušební doby garantujeme penzijní připojištění

Pravidelné bonusy
Měsíční a půlroční bonusy závislé na výsledcích týmu nebo firmy

Podpora mobility
Náhrada výdajů na dojíždění, ubytování a stěhování

Relax a sport
Příspěvek na volnočasové aktivity v hodnotě 4800 Kč za rok (sport, masáže, apod.). Tento příspěvek je možné z části použít i na dobití karty MultiSport

Technická školení
Propracovaný systém technických a manažerských školení

Vývoj od A do Z
Zažijte all-inclusive vývoj, od analýzy požadavků automobilky až k finálnímu testování na testovacím polygonu

Mezinárodní kolektiv
V R&D centru pracují kolegyně a kolegové z více než 30 různých zemí

Silně rostoucí firma
Za 5 let jsme zdvojnásobili hodnotu objednávek od našich zákazníků

Tradice
Jsme na trhu už více než 90 let

Home-office
Možnost pracovat částečně z domova